lördag 15 mars 2014

Rullskidor på Ekerö

Tänk dig att du är på kurs och hotellet där du bor har, efter en sittande dag i föreläsningssalen, rullskidor till utlåning. Nu är det faktiskt så att detta är verklighet! Vid halv fem ger jag mig således i väg i riktning mot först Brommaplan och sedan bron över till Ekerö. Passerar Drottningholm strax före fem och fortsätter en bit till innan jag vänder. 

Konstaterar under min färd att trafikljusen är något fler än hemma och att lördag eftermiddag, trots att det inte är den mest intensiva trafikperioden i veckan, ändå består av betydligt fler bilar än jag är van vid. Men en fantastiskt positiv överraskning är det, med ett rullskidpass - och vackra omgivningar på Ekerö.

Det borde vara standard, tänker jag efter passet. Att hotell har utlåning av rullskidor. Det är klass det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar