tisdag 16 december 2014

Ett nytt år står på glänt

2015. Ett nytt år står på glänt. Och jag har planer. Om drygt ett år har jag tänkt vara i mitt livs form. 50 år. 50! Så frågan är: Hur är man när man är i sitt livs form? Och hur kommer man dit? Det är detta jag ska fokusera på nästa år.

Och så en sak till: Mitt mål för 2017, ett tydligare och klart mer mätbart mål: New York Marathon, vilket innebär att hålla mig skadefri och kunna löpträna. Har redan påbörjat träningen och tänker fortsätta med L-G Skoogs träningsplan för mig. Jag vill ha ett helt år med löpträning, utan skador som sätter stopp för själva löpningen.

När 2016 närmar sig, om ett år alltså, hoppas jag att jag vet: Hur man är, när man är i sitt livs form - och vägen dit. Vad tränar man? Är det mycket rullskidor och styrka för välbefinnandet eller ska jag fokusera mer på det mentala? Är man i form när man "persar" på Vasaloppet eller gör sitt livs bästa tid på maran? Eller är det känslan av att vara i form - utan att bevisa det med siffror?

Häng med nästa år får du se!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar