söndag 21 december 2014

Gymmet

Det är minusgrader och glashalt när jag vaknar. Med andra ord ställer jag in det planerade rullskidpasset och går till gymmet istället. För andra gången denna vecka. Det är stakmaskinen som står i fokus och nästan halva passet lägger jag på skiergen. Nytt uthållighetsrekord för min del, sammanlagt 25 minuters stakande. Kör i intervallform för att få lite vila emellan. Det är inte jättekul med stakmaskin, men jag tänker att det är som när man börjar med spinning - det behövs några gånger för att det ska lossna. Ett antal gånger till och sen kommer jag att längta till nästa pass. Antagligen. Jobbigt är det och säkert jättebra för en långloppsåkare. Så, trots halka och inställt rullskidpass, blir det bra träning. Gymmet. För oss som vill förebygga skador. Och för den som vill bli stark :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar