söndag 6 mars 2016

10-årsmedalj

Dag tre på resan mot Mora börjar redan tio i tre på söndag natt. Då går Lenas mobilalarm igång. En timme senare har vi ätit en stadig frukost och packat in våra väskor i bussen. Framme vid starten ställer vi oss direkt i kö till insläppet. Eftersom vi är lite sena behöver vi inte vänta så länge innan fållorna öppnar och vi kan läggs in våra skidor. Toakö, tillbaka till bussen, byta till pjäxor, äta lite till och sedan gå och lämnan väskan med duschkläder som vi hämtar vid målgång.

Då starten går har vi redan varit uppe i fem timmar :-) Det är trångt och ganska snart finns det nästan inga spår. Jag har perfekta skidor men det är svårt att diagonala i lössnön så jag växlar mellan stakning och, i backarna, saxning. Känner mig pigg och kör nog om fler skidåkare än skidåkare som susar förbi mig. Men jag startar i femte led och där är det trångt. Mestadels åker man på ett eller två led, stakandes. 

Tar placeringar framför allt i slutet och hamnar på plats 142 bland damerna. Det är väl ok även om jag de flesta gånger varit topp 100. Det är helt enkelt fler duktiga tjejer i dag. Min tid, 6.19, är inte min bästa tid - men inte heller den sämsta. Sammanfattningsvis: Jag är nöjd, eller till och med mycket nöjd. Jag kom i mål denna gång - och nu har jag min 10-årsmedalj :-) 

En fika med krutgubbarna Lennart och Göran avrundar dagen. Promenaden bort  till Dalälven, över bron och bort till nattens boende, är det sista vi gör idag. Sen är det viloläge som gäller.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar