fredag 5 augusti 2016

Regn, vandring och löpning

I går 30 grader i skuggan. I dag ihållande regn och 15 grader.

Dagens vandring blir med andra ord en blöt historia. Men lika mycket som det regnar - lika gott smakar den hembakade kakan på Kasplatzl. Känslan när man kliver in i värmen vill man för evigt bevara.
En fantastiskt mysig Alm och en förträfflig personal med bästa värdskapet.

Det är samma plats som jag häromdagen cyklade till. Då var det sol och fika utomhus. I dag är det andra förhållanden. Båda tillfällen härliga på sitt sätt.

Eftersom regnet verkligen är ihållande förbereder jag mig på en våt löptur några timmar senare. Utan mobil - och därmed utan kamera. Vill ju inte riskera någon vattenskada på telefonen.

Testar om hälsenan klarar vägen upp till toppen av Gaisbergliften. Och tillbaka. Det går över förväntan och jag får ihop fler höjdmeter än jag sprungit på mycket länge.

Och förmiddagens extra kalorier från den goda kakan kommer väl till pass.  Att springa uppför tar på krafterna.

Kaffe och hotellets SPA på det. Det är grejer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar