fredag 6 januari 2017

Mmm, aaah, det här är livet

Det är snart slut på ledigheten och en acklimatisering till vardagen är på sin plats. Med Framgångspodden i öronen och en bitande kyla i kinden, skejtar jag backen upp mot en tom stadion. Det är "bara" elva grader, nydragna spår och en oväntad pigg kropp som skejtar vidare. Jag lyssnar på intervjun av Olof Röhlander och minns föreläsningen han hade i Jönköping i höstas. Jag har lyssnat på honom ett antal gånger. En mästare på att sätta mål - och komma med konkreta tips för var och ens framgång.

Jag njuter. Är såå nöjd att jag lyckas komma iväg före frukost och innan liftarna öppnar. Att jag får ta del av när en ny dag gryr. Och hur jag nästan får se solen lyfta över fjället.

Men när den väl är uppe sitter jag i stugan. Kaffet är redan bryggt och någon har ansträngt sig att köpa färskt bröd.

Mmmm, aaah, det här är livet! Det är Olofs tre tips för livsnjutning - i en och samma mening :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar