söndag 28 maj 2017

Skottland


Jag är tillbaka vid hotellet strax efter sju. Nu väntar en skotsk frukost och ännu en dag uppe i Högländerna. Tänker på dagens rundtur. Braemar, Tomintoul och Avimore. Med ytterligare stopp för foto och, såklart, Balmoral Castle. Vad jag inte vet då, är att just det korta stoppet vid Balmoral kommer att bli en riktiga höjdpunkt, det som sätter en kunglig guldkant på dagen. För vem passerar oss, påväg från slottet till dagens gudstjänst i den närliggande kyrkan - om inte drottningen själv i egen hög person!

Ok, bilden blir inte helt perfekt, men där bak, i rosa dräkt, sitter hon. Och dessutom vinkandes till oss. Vilken lycka :-) Sen blir det miles efter miles med det undersköna vackra landskapet. Inget regn, lagom temperatur och sol. 
När jag sedan sent på eftermiddagen återkommer till hotellet är det dessa bilder som jag främst minns av dagen - förutom det kungliga ögonblicket, då:




Foton av foton, men ändå. De får representera den natur som jag inte själv lyckas fånga på bild.

Och en kaffe, såklart, på dessa platser:



Med alla dessa händelser - och ett tidigt löppass, kan jag lägga ännu en fantastisk Skottlandsdag i minnesbanken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar