lördag 6 juli 2019

Ränneborgsmångkampen

Jag gillar inte när gubben skjuter, säger en av de yngre deltagarna i längdhoppet, och syftar på starten som har sin ideella arbetsplats precis vid oss. Det blir en del avbrott i hoppandet just då sprintgrenarna, häck och 60 meter slätt, pågår samtidigt som det längdhopp där jag i år avancerat till grenledare.



Även om det tar emot att gå upp tidigt då jag inte är hemma förrän vid midnatt igår, rullar det på bra bara vi väl är igång. 
En trevlig dag med glada klubbmedlemmar bland funktionärerna och givetvis minst lika glada deltagare.
Men det är skönt när det är över. Jag som har en hel resa att packa upp från, reflektera över, glädjas av och längta till.
Ja, jag saknar Dolomiterna. Tur då att nästa resa går...just dit. Snart så. Men först lite vardag igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar