måndag 5 april 2010

Regntunga moln

Det är regntunga moln, lätt duggregn och dimma som möter mig då jag ger mig i väg.

Ingen sol.

Egentligen är det ganska perfekta förhållanden, om man ska springa långpass.

Har vatten med mig i vätskebältet. Vet inte hur lång tid rundan tar, känns som om det var evigheter sen jag sprang den.

Funderar på Marcialonga. Ska nog googla fram lite fakta om loppet och skriva om någon dag.

Det går ovanligt lätt. Men då det återstår ett par kilometer börjar benen kännas tunga. Snart hemma.

Tiden blir 1.54. Eftersom jag (ännu) inte har någon gps-klocka kan jag bara uppskatta avståndet. Bedömer att det är cirka 18-19 km, kanske 20 (det gick ju ändå ganska lätt i dag).

Nästan ett halvmaraton. En bra början. Nästa vecka ökar jag ytterligare några kilometrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar