torsdag 10 juni 2010

Rullskidor, Trimtex och GPS-klocka

Det regnar fortfarande då jag kommer hem vid 17-tiden. Motivationen är inte på topp. Men skriver man en blogg om träning i allmänhet och skidträning i synnerhet kan man inte avstå ett rullskidpass bara för att det regnar.

Det blir Skurugatavägen från Skidstugan. Vänder ovanför Bodabacken, tar av skidorna och går. Elva stycken kvigor rusar fram till staketet och tittar. Kanske det mest spännande denna kväll.

Regnet har övergått i lätt dugg och snart är jag tillbaka i Skidstugan, där det idag är avslutning för barnen. Korvgrillning pågår för fullt.

Har med mig träningskläder från Trimtex som jag hämtat på posten idag. Provkollektion. Det ska beställas nya skidkläder. Bara ett dilemma. Klubbens färger är grönt och lite rött. Vem vill åka Vasaloppet i en grön dräkt? Eller ännu värre Tjejvasan (deltagarna där är i allmänhet lite mer klädintresserade än herrarna...).

Väl hemma. Försöker komma underfund med hur min NYA KLOCKA fungerar. Med GPS. Premiäranvänder den på rullskidpasset. 40 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar