onsdag 16 juni 2010

Yoga och löpning


Terminens sista lunchyoga flyttas utomhus. Med himlen som tak och solen som härlig värmekälla.


Tar hem yogamattan idag. Hoppas att jag är så pass disciplinerad i sommar att jag genomför yoga hemma en gång i veckan. Eller åtminstone varannan vecka? Mellan löparpass, rullskidåkning, armhävningar och situps.....


Yogan har många fördelar. Vår yogaguru och tillika kollega upplyser oss om en studie som visar att en god hållning - vilket är resultatet av kontinuerlig yoga - är välgörande för nervsystemet. Hjärnan fungerar helt enkelt bättre. Då kan man undra varför inte fler har lunchyoga på jobbet?


Fick springa själv i kväll. Min träningskompis är skadad efter ett hårt intervallpass igår. Men hon är med på cykel och jag får i alla fall sällskap, tack Malin!


Foten är bättre. Skriver inga mer detaljer eftersom jag väljer att fokusera på det positiva. Jag tror att den blir bra snart. Men i morgon får det bli alternativträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar