torsdag 3 juni 2010

Tejpning

Blir tejpad av ett proffs. Känns väldigt stabilt och bra. Helt oväntat dyker det också upp en eventuell tejpare till på lördag. På barnens orienteringsträning hittar jag honom. En maratonlöpare som på grund av skada blir åskådare på lördag. Vore helt förträffligt om jag får hjälp. Är ytterst osäker på min egen förmåga till tejpning.

Förkylningen är faktiskt bättre. Antagligen gjorde gårdagens vila sitt.

Men helt ärligt: fullt frisk är jag inte. Dessutom säger sjukgymnasten att det krävs två veckors vila för en stukad fot. Men å andra sidan - vad ska han säga? Att det är ok att springa 42 km efter en vecka?

Det lutar i vilket fall åt en start på lördag. Men sen? Om det inte känns ok? Ja, då får jag väl kliva av. Hela världen är det inte (men halva...). Det kommer fler maraton. Och faktiskt så är vägen dit minst lika viktig. Hade inte maran funnits där i tankarna som ett framtida mål hade jag troligen inte lyckats genomföra fyra löppass i veckan. Varje vecka sen Vasaloppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar