söndag 8 augusti 2010

Gränsöverskridande träning

Gränsöverskridande. Inte alls som min träningskompis som sprang från Frankrike till Italien i somras. Detta är en något blygsammare version. Från Östergötland till Småland. Startar i Östergötlands län, Ydre kommun, nere vid bron precis innan gränsen till Jönköpings län. Sen den nästan tre kilometer långa backen. Upp. Där efter är det inte mycket till backar den dryga milen som återstår.

Däremot är det backar då jag faktiskt åker dagens första rullskidpass (det gränsöverskridande passet är nummer två denna dag!!). Jag åker Skurugatavägen igen. Och har återigen lyxen att bli hämtad efter cirka en och en halv timme. Allt för att slippa gå i de branta backarna hem.

Att istället för två pass försöka få till ett längre, verkar för mig helt omöjligt. För lite tid och för dålig planering helt enkelt. Är dock nöjd med två pass i dag.

Ingen Garminlänk i dag heller. Klockan är utlånad till min träningskompis som i dag ger sig på den småländska femmilen. Den jag också skulle sprungit. Om bara - hälsenan var bra. Det får bli nästa gång i stället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar