onsdag 4 augusti 2010

Hund


Pulsen är nära max när jag i dag rullar genom Rydal. Synd jag inte har GPS-klockan och pulsbältet på mig.

Det är nämligen en hund som kommer springande efter mig. I kanske 20 meter jagar den mig innan en arg hundägare lyckas ropa tillbaka den.

Varför är den inte kopplad?

Med fortsatt hög puls rullar jag vidare. Mot Seglora. Framme vid skylten stannar jag, fotar, dricker och vänder tillbaka.

Tänker på hunden. Men nej, den varken hörs eller syns då jag återigen rullar igenom samhället.

Det är en bra stakrunda. Bra Vasaloppsträning Dessutom får jag se både Rydal och Seglora idag. Rydal med det fina museet och Seglora känt för sin kyrka - inte dagens kyrka utan den på Skansen.

Blir hämtad efter Kinna. Det nalkas mat. Det är tur jag har en familj som ställer upp. En man som står ut med en tränande fru.

1 kommentar:

  1. Det kanske skulle vara något ifall man vill öka på rekordet. En hungrik dobermann i hälarna :)

    SvaraRadera