tisdag 3 augusti 2010

Skene

Det är länge sedan jag varit med om sådan trafik under ett rullskidpass. Men så är jag på en mer civiliserad plats. Undrar just vad Markbygdens Vasaloppsåkare väljer för vägar när de tränar?

Dagens pass blir återigen ett något lugnare rullskidpass. Startar i Skene, tar mig förbi ett centrum i Kinna som är under ombyggnad och fortsätter mot Rydal. Vänder efter drygt en halvtimme.

Någon kilometer innan jag är tillbaka kommer mina trognaste supporters och jag offrar de sista minutrarna av träningen och åker med.

Det blir knappt en timme. Några lugnare pass är välbehövliga efter de sista två relativt tuffa träningsveckorna.

Nästa vecka har jag Skurugatavägen att se fram emot (!) igen. Hittills är det bara Idrebackarna som är jobbigare.


2 kommentarer:

  1. Hejsan! Nyligen bestämde jag mig för att lista Sverigs samtliga bloggar relaterade till hälsa. Däribland områden såsom träning, viktminskning, recept (kost), sjukdomar, etc. Eftersom din sida passar in där så skulle jag gärna se att du registrerade den. Iden är att likartade ska hitta inspiration att själv fortsätta blogga och utvecklas. Givetvis är det helt gratis.

    http://www.halsoartiklar.se/bloggar/

    SvaraRadera
  2. Då ska jag registrera mig! Kanske inte i dag, men vi syns där!

    SvaraRadera