måndag 9 augusti 2010

Före frukost

Det är ett lätt duggregn då jag börjar rulla någon minut över sex. Att åka rullskidor på morgonen är inte samma sak som att springa. Jag blir helt enkelt inte lika trött på 50 minuters rullande som 50 minuters löpning. Kanske tar jag inte i eller kan ta i. Ett längre rullskidpass på morgonen, innan jobbet, kräver ju att jag går upp ännu tidigare....Nej, det räcker nog med 50 minuter. Även om det inte är så effektivt som löpningen.

Men jag har upptäckt en stor fördel med rullskidträningen. För min del är jag återhämtad ganska snart efter ett pass. När det gäller löpning behöver jag en vilodag efter två löpdagar i rad.

Så det kan bli mycket rullskidåkande. Hur roligt nu det är?

Det bästa är löpning innan frukost. När inte det går får jag hitta andra alternativ. Detta är ok.

2 kommentarer:

  1. Fördelen med tidiga pass som jag ser det, är att kroppstemperaturen och pulsen är ganska låg. Men det blir ju inga extrema distanslopp direkt. Man blir lite yr av dessa innan frukost har jag märkt :).

    SvaraRadera
  2. För mig funkar morgonpass perfekt. Det kan vara långpass med innan frukost, jag har väl vant kroppen.
    Fördelen är ju att man har det gjort. Det är mycket annat som ska hinnas också.

    /Cilla

    SvaraRadera