söndag 15 april 2012

Inspirerande möten


Vid 9-tiden sätter jag mig i bilen. Passerar Jönköping, tar av mot Mullsjö, vidare mot Falköping, Skara och så äntligen Lidköping. Börjar med ett mycket gott fika hemma hos Catti. Glutenfritt? Självklart!

Sen är vi igång. Testar stabilitet, balans, styrka. Förutom en ok bålstyrka är det inte stabilitet och styrka som är mina framgångsfaktorer i skidspåret. Ett starkt pannben, det är vad Catti tror. Och det är ju inte så illa. Kan jag bara bli lite starkare har jag mycket att vinna till nästa vinter.

Många övningar testar vi och på ett sätt jag inte gjort tidigare. Detta är nämligen funktionell styrka och först nu förstår jag vad det är. Och jag förstår att det är just det jag behöver. Det är hur roligt som helst och tiden bara flyger i väg.

Det hela kommer att utmynna i ett träningsprogram. Här kommer att tränas! Tusen tack Catti, för ett superinspirerande möte :-)


På väg hem stannar jag till i Skara och tittar till MK-bussresors nya bussgarage och kontor. Det blir ännu ett trevligt möte, nu med Helen och Micke. Och reslusten infinner sig direkt.

Gör ytterligare ett stopp. Mer av det kulturella slaget. För första gången möter jag Hornborgarsjön, tranorna och inte minst fågelskådarna.


Tre möten. Vilken dag det blir - i dag med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar