tisdag 17 februari 2015

Nybörjarträning


Kvällens nybörjarträning är faktiskt den sista. För säsongen. I kväll är det skejt som gäller och efter en timme och 45 minuter är våra adepter så gott som fullärda :-) Eller inte. Skejt kräver tid. Teknik och balans. Så det är bara att träna på.

För egen del är träningen rena katastrofen för tillfället. Eftersom jag åker upp redan vid halv fem hinner jag ändå med knappt en timmes egen träning innan jag hämtar Carl och Olof som börjar sin träning samtidigt som nybörjarna.

I går fick jag en halvtimmes cirkelträning med friidrottarna och i söndags kväll var Olof och jag uppe och kände på spåret. Men sen, förutom långloppet i lördags, är det tomt i träningskalendern.

Om jag inte lägger in en högre växel nu kommer februari att sluta med nytt bottenrekord. Och det vill jag ju inte. Så nu är det träning som gäller. Igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar