lördag 21 februari 2015

Högefälledubbeln

Ingen sovmorgon denna helg heller. Klockan åtta är vi på plats uppe vid Skidstugan. Det är Eksjös egen tävlingshelg och jag är funktionär. Två plus och moln med inslag av regn. Högefälledubbelns första tävlingsdag bjuder varken på sol eller minusgrader. Däremot får åkarna från Småland, Västergötland, Östergötland och till och med från Köpenhamn ta del av ett proffsigt arrangemang. Jag, som helst skulle vilja hinna med mycket mer egen åkning, slutar inte att imponeras av klubbens entusiastiska och otroligt duktiga ledare, som ställer upp i vått och torrt och i ur och skur, på orientering och på skidor. Utan dem stannar föreningssverige. Så är det ju.

Efter nästan två timmar vid starten är dagens uppdrag avklarat och jag kan ge mig ut. Nio varv och 27 km. Två timmar. Långpass. Det var länge sen sist - om man bortser mina långlopp. Och det är bara lördag. Vem vet vad som händer efter morgondagens tävling?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar