torsdag 23 juli 2015

Rullskidor i Borås

Man åker inte till Borås för vädrets skull. Men idag utlovades uppehåll - och det blev väl sådär med den prognosen. 

Själv avstår jag dagens fjärde etapp. Man har ju valmöjligheter då man inte springer klass utan anmäler sig dag för dag.

Istället för skog blir det väg. Rullskidväg. Och faktiskt inte vilken väg som helst utan den som passerar Ekstigen - som hemma fast i Borås.

Och det är mitt under rullskidpasset som regnet kommer. Ett kortvarigt regn tack och lov.

Åker i riktning uppför stora delar av passet. Till Borås GIF:s klubbstuga, ner till vägen mot Brämhult och upp igen för att sedan ta mig ner ännu en gång. 

Det är brant och långt upp, vilket också innebär att jag måste gå stora delar ner. Men men. Får bra träning uppför i vilket fall.

Är tillbaka i det hus som för en vecka är mitt hem, lagom för att hinna duscha och cykla ner till etapp 4 och heja på orienterarna.

Det går snabbt i spurten mot mål. Och nästan snabbast av alla är Carl. Men är man friidrottare så ska det väl märkas. Även om det är orientering denna vecka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar