söndag 12 juli 2015

Öresunsspelen 2015

När vi anländer till, för vår del dag två av tre, av årets Öresundsspel - har jag redan testat vägen mellan Gantofta och halvvägs till Landskrona, på rullskidor. Bor man på Örbyhof passar vägen alldeles utmärkt.

Det är dåligt stavfäste, men om det beror på ovässade stavar eller extremt hård asfalt, må vara osagt. Jag stakar på i vilket fall och konstaterar att det kuperade alplandskapet är utbytt mot den skånska slätten. Fint det med. Passerar korsvirkeshus och små stenkyrkor och faktiskt skymtar jag havet där i horisonten innan jag avslutar passet.

Ännu en dag i Skåne väntar. Hedens IP i Helsingborg. Med internationell konkurrens, en sol som börjar bli synlig mellan molnen och med betydligt mindre vind än i går. Kan bli en riktigt bra dag.

Och det bästa av allt, jag har redan fått ett bra träningspass.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar