lördag 9 juli 2016

Naturupplevelse på Öland

Under dagens före-frukost-träning är jag, inte helt oväntat, utrustad med ett par rullskidor. Åker via Löttorp och förbi den friidrottsarena som för oss är dagens och helgens huvudattraktion. Vänder efter en halvtimme och saknar redan då backarna på Skurugatavägen. Men, man kan inte få allt. Det är ett otroligt fint landskap och jag njuter istället av det.

Och det ska bli ännu mer naturupplevelse. Jag tar nämligen omvägen via Byxelkrok och Böda, före friidrotten. På cykel. Och grejen med cykel, åtminstone ur en semester-cykel-pass-vinkel, är ju att anpassa själva rundan efter ett trevligt fik. Så i Böda blir det kaffe och croissant. 

Resten av dagen är det friidrott som gäller. Som åskådare tar jag del av både Carls och Olofs pers i stav. Det är faktiskt dagens riktiga highlights, trots att fikat var utsökt. Att sedan spjut och vad det nu var mer, inte lyckades idag, är en bisak. Det är nya grenar i morgon. Och jag håller tummarna. Hårt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar