måndag 4 juli 2016

Morgonpigga gymbesökare

Har du semester? Frågan kommer då jag strax efter 6 går trappan upp mot Nikaro och morgonens gympass. Jag har inte semester. Gymmet ingår i mina vardagliga rutiner. Min bekant däremot, som frågar, HAR semester. Den börjar idag. Och hon gör helt rätt - utnyttjar första semesterdagen med ett tidigt gymbesök. För att, som hon säger, sedan ha hela dagen till förfogande. Det är helt min melodi. För det är ju under lediga dagar man VERKLIGEN har tid att träna. Och jag tror att flera tänker som oss - för idag är det redan fyra personer i det rum där jag ofta tränar själv.


Denna morgon kan jag notera tränande från drygt 20 års ålder till de pensionärer som aldrig verkar tappa sin regelbundna närvaro. En hormonboost före frukost. Ett svettigt styrkepass som väcker muskler och kropp till liv. Ja, bättre än så kan inte en dag börja. Oavsett semester eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar