onsdag 28 september 2011

Styrketräning

Har med mig mobilen - för att ta kort - till gårdagens gymbesök. Antingen är det fokuset på de ovana övningarna eller så är det entusiasmen över ännu ett träningspass som gör att mobilen ligger kvar oanvänd i väskan. Men jag genomför ytterligare ett gympass. Efter lördagens debut känns det lite enklare denna gång. Har turen att hitta min sjukgymnast inne i gymmet där han instruerar mig så att övningarna görs rätt.

Det är ett gym med rehabpatienter blandat med friska motionärer. Tyngdviktarna och de mest vältränade kroppsidealen söker sig till andra platser. Det är ett gym som passar mig alldeles utmärkt.

Trots ganska få övningar och en väldigt kort uppvärmning blir det ändå en timme. Har lovat att komma hem tidigt så sista övningen, chinsen, som det är kö till, får jag hoppa över. I dagsläget klarar jag inte en enda. Nästa gång hoppas jag den är ledig eller att tiden inte är så begränsad.

Det känns ok med gym. Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig. Det gäller helt enkelt att programmera om sin inställning. Snart är det kanske till och med den roligaste träningsformen?  Med hjälp av tankens kraft och mental pepping kan det nog bli det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar