torsdag 29 september 2011

För lågt tempo?

Vid Bodabacken blir jag omåkt av min cyklande klubbkompis Anders. Även han skadad och förpassad till annat än löpning. Vi pratar en stund sedan lägger han in en lättare växel och försvinner snart som en prick längst upp i backen.

Det är en ljummen, klar, vindstilla och helt fantastiskt vacker kväll. Kommer plötsligt på mig själv att tempot kanske är för lågt? Skulle haft Carola eller Gunilla hack i häl så jag fått upp hastigheten. Men så är det ju inte. Åker själv som vanligt. Då är det lätt att falla in i andra tankar och fokus på träningskvalitet försvinner.

Vänder vid första branta nedförsbacken. Den första backen jag brukar gå nedför då jag åker hela vägen till Skurugata. Blir inte hämtad denna dag, stakar istället på ända hem - förutom Bodabacken där skidorna åker av.

Det blir ungefär en timme och kan konstatera att jag förutom löpningen saknar min Garmin. Men den kommer nog snart. Troligen före första löpsteget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar