onsdag 6 mars 2013

Summering

Det är nu tre dagar sedan. Tre dagar efter målgång. Kroppen känns faktiskt återhämtad och det beror nog till stor del på måndagens massage. Frågan är nu, vad tar jag med mig från årets lopp och vad kan förbättras till nästa år?

Det första är redan konstaterat, jag behöver mer styrketräning. Det är en nödvändighet för fortsatt skidande i fäders spår.

Jag behöver också öka min höstträningsmängd. Våren funkade bra förra året, sommaren ok men hösten kan se bättre ut.

Nya skidor. Årets skidor är inne på sjunde säsongen. Det finns bara ytterst liten plats kvar för fler klistermärkningar :-)

Fler gemensamma träningsdagar. Det ökar motivationen, vilken annars är förvånansvärt hög. För inte var det Vasaloppet 2014 jag åkte och tänkte på i söndags :-)

Och sist men inte minst, som tränare Person alltid säger, åk skidor så länge som möjligt :-) Till helgen bär det av till Falun - och skidorna är med.

Det är lika bra att blicka framåt. Det är ett nytt Vasalopp om knappt ett år :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar