torsdag 28 mars 2013

Startled fem?

Fick nyligen bekräftelse från Vasaloppet om min startplats 2014. I femte led!!!! Inte sedan mitt första Vasalopp 1998, har jag stått så långt bak. Startled 4 och någon enstaka gång i startled 3. Men 5?

Hur tolkar man nu detta? Att åldern tar ut sin rätt? Att jag blir sämre och sämre? Att det inte ens är Vasaloppet jag ska åka? Kanske är det dags att sänka ambitionsnivån till Kortvasan? Eller helt enkelt se Loppet live från TV-soffan?

Eller...se startled 5 som en rejäl motivation inför nästa säsong? En motivation att träna ännu bättre. Inte nödvändigtvis mer - men bättre. För mer är inte alltid bättre.

Jag satsar på det sista. Ta revansch på mig själv. Jag har 11 damer i min åldersklass framför mig i resultatlistan. Lika bra som dem - är målet. Eller bättre. Åtminstone ska jag tillbaka till fjärde led. Femte? Det är där Veteranerna håller till. Inte jag?

Jag har så sakta inlett den nya säsongen. Dagens lunchlöpning är ett led i satsningen mot en starkare skidåkare.
Nu gäller det bara att hålla sig skadefri. Och åka massor av rullskidor.

Men först påsk. Och lite skidåkning på det :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar