lördag 16 mars 2013

Skidintresse och inspiration

Några intensiva dagar i Stockholm har gett mycket.

Jag har på nära håll tagit del av det tillfredsställande konstaterandet att skidintresset lever, åtminstone för de som har välpreparerade pister i fokus. Under min morgonjogg ser jag snön spruta ut ur kanonerna, vilket ger ett välbekant och för mig positivt ljud. Hammarbybacken är alla gånger åkbar i påsk :-)

Jag har också träffat världens charmigaste tvååring, med en energi lika kännetecknande som för den kurs jag nu avslutat. En kurs som också är huvudsyftet för mina Stockholmsdagar.

Det är fantastiskt att träffa människor som också brinner för något, i detta fall nya arbetsuppgifter. Lika fantastiskt är det att vägledas av inspirerande, entusiasmerande och engagerade lärare:-)

Nu är det bara att omforma nya insikter och ny energi till handling.

Med andra ord kan det vara en riktigt bra vecka som väntar. Har jag tur toppas den också av lite skidåkning i Lövhult. Ett Lövhult med mycket snö och fina spårförhållanden. För det fixar ni väl, Nässjö Ski?









1 kommentar:

  1. Det vet du! Vid skidskyttetävlingen idag var det mycket bra förhållanden. Med kyla på nätterna består skidsäsonen fortfarande länge!Kenneth i Nässjö.

    SvaraRadera