fredag 31 maj 2013

Betala för att springa?

BETALAR man för att springa? Min kollega syftar på kvällens stadslopp. Det kom som en överraskning - springa och dessutom betala för det.

Anmälningsavgifterna är det som kommer arrangerande klubb till godo. I detta fall vår friidrottsklubb. På något sätt betalar sig all ideell verksamhet. Ett stort arrangemang som detta kräver enormt arbete. Får man då in pengar via anmälningsavgifterna kan överskottet gå till ungdomsverksamheten. Och då är det plötsligt värt allt arbete.

För första gången är jag själv med som deltagare. Springer 5 km i lag Södras bästa gäng. Två mammor och två söner. Eftersom jag absolut inte är tränad för detta och egentligen inte vet om vader, höft och rygg fixar det - har jag hela tiden övertygat både mig själv och andra att springa med barnen blir lugnt.

Så blir det inte. Den yngre generationen håller ett för mig alldeles för högt tempo. Jag får se mig besegrad. Av både barnen och en massa andra.
Men jag får ett träningspass. Kroppen verkar hålla och många hejarop blir det. Nästan lite folkfest. Det är klart det är värt de 400 kronorna som ett lag kostar.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar