torsdag 23 maj 2013

Tempo och kirskål

Intresset för Vasaloppsträning är för tillfället inte jättestort. Åtminstone om man ser till deltagarantalet denna kväll. Vi är fyra stycken. I helt olika nivåer. En stavgångare, en gå- springa, en springa något lugnare och så till sist jag som enda att genomföra det tänkta tempopasset. Ändrar dock bansträckningen så att jag avslutar hemma. Det spar tid. Ska inte säga att jag har ont om tid - för tid finns ju hela tiden. Men då man fyller timmarna, dagarna och veckorna till bredden blir känslan av att inte ha någon tid stor.

Detta är ändå inte veckans första pass. Under måndagen hade jag hand om löpträningen och gårdagens sjukgymnastbesök innebar flera nya bålövningar, vilka gav åtminstone tio minuter att sätta upp på styrketräning.

I dag springer jag i lugnt tempo de första tio minuterna, varpå jag efter lite rörlighet öser på med en tempoökning. I kanske 3 kilometer håller jag en fart högre än vanligt, innan sista lugna kilometern.

Fyller på med en riktig energi- magnesiumdrink efter passet. Banan, cashewnötter, vatten och - kirskål. Det senare plockat direkt utanför huset, vilket gör att jag faktiskt kan se fördelar med en vildvuxen trädgård :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar