söndag 29 september 2013

Hög motivation

Med bil har jag förflyttat mig från Linköpingstrakten tillbaka till Småland. Med stopp i Tranås. Mitt rullskidpass är dock inte anledningen till uppehållet i den stad där Lennart Hyland växt upp och där pälsindustrin en gång i tiden var stor.

Men rullskidåkningen ökar på känslan av välbehag och bidrar stort till att göra dagen till en av de bättre på länge.

Det är säsongens sista friidrottstävling som genomförs på Bredstorps IP. Vi sätter punkt för en lång säsong, skadedrabbad även för den yngre generationen. Men i dag går det bra. Den känslan får de låta hänga med in i den kommande inomhussäsongen. En inomhussäsong som kommer att gå parallellt med skidträningen.

Själv stakar jag på med min egen träning. Kanske är förberedelserna inför vinterns stora mål inte helt optimala, kanske är de det? I vilket fall plussar jag nu på med ännu ett pass. En fantastisk fin höstdag gör dagen och frågan är om jag inte börjar känna mig starkare? Eller är det bara motivationen som är hög?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar