lördag 28 september 2013

Nya vägar

Söker vi inte alla efter nya vägar ibland? Lite variation i vardagen? Oavsett vad det gäller kan en ny infallsvinkel ge ett helt annat resultat.

Dagens rullskidrunda är raka motsatsen till Skurugatavägen. I Gistad finns nämligen inte så många backar, och just på denna väg ingen alls.

Det blir ren stakning - igen. Och ännu mer påtagligt på en ockuperad bana.

Plötsligt tänker jag att det måste vara detta som är meningen med min tåskada: styrketräning, det är styrkan jag behöver träna upp - med full speed på rullskidorna blir det mer kondition, med en skadad tå (och hopparknä) tvingas jag prioritera om. 
Stakning och cirkelträning. Det är vad som ska ge styrka.

Med den insikten är jag nöjd med dagens pass, trots att jag saknar känslan som ett hårt konditionspass ger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar