tisdag 30 september 2014

Crosspass

Det är sista september och dags för avräkning. Summera ihop månadens träning. En månad som startar med drygt en vecka i Kroatien - med alldeles för lite träning- och fortsätter med en lika lång förkylning, för att sedan avslutas med Carls blindtarmsoperation samt sjukhusvistelse. Men, jag är hel och frisk, och spurtar liksom sista dagen och får till ett crosspass bestående av 50 minuters rullskidåkning på Smålands vackraste rullskidväg (just det, Skurugatavägen) och lika långt löppass medan ungdomarna genomför första stavgångspasset för hösten.

Jag får ihop ungefär 20 timmar. Augusti månad var betydligt mer lovande med nästan trettio timmar. Då var jag också hel, fullt frisk - och hade ingen längre resa som krävde full uppmärksamhet. 

Oktober ligger bara några ögonblick bort och jag går in i månaden hel och frisk, men - med ett par längre resor framför mig. 

Jag får helt enkelt ta en dag i sänder, och få ut det mesta - då möjlighet ges. Därför hoppas jag att morgondagen öppnar upp för ett dubbelpass. Och vem vet? Kanske blir det en riktigt bra månad!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar