lördag 27 juni 2015

Halmstad och Laxaspelen

Det är avfärd redan vid sjutiden. Med andra ord "hinner" jag inte åka rullskidor innan. Istället värmer jag upp med ett stakpass på cykelvägar i och runt Halmstad, innan dagens tävlingar tar vid. Carl, Olof och kusin Klara är laddade. Årets Laxaspelen står för dörren och många grenar väntar. 

Under tiden jag stakar på, går Klara till final på 60 meter. Carl och Olof däremot, har sena starter.

Jag är ute ungefär en och en halv timme, inte på något sätt andfådd men klart trött i armarna. Halmstad är nog aningens för platt stad för mig - men den har ju andra kvaliteter, såklart. Som havet. Jag tar faktiskt en extrasäng för att få se vattnet, inte för tränings skull, mer för att få ta en bild och känna på atmosfären. Den där sommar- och semesterkänslan som ännu inte infunnit sig.

Nu fortsätter Laxaspelen och vi väntar med spänning på hur det ska gå.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar