söndag 16 juni 2019

Student och Skurugatavägen

Två studentfiranden och ett rullskidpass på Skurugatavägen. Det är min helg. Ett studentfirande med gamla kompisar. Sådana träffar som ger energi som om det vore ett träningsläger.



Och påtal om träningsläger, så är det just på våra friidrottsträningsläger som vi lärt känna denna härliga student, Elin.



Och förutom två energifyllda studentfiranden har jag fyllt på med ytterligare ett par rullskidmil. Ett tag sen nu, men idag - uppehåll, nästan ingen vind och runt 20 grader. Ganska perfekt. Finns inget att skylla på. 



Åskådare längs med Bodabacken.



Det är nu det är som finast att åka på Skurugatavägen. Så ett och annat fotostopp är obligatoriskt. 
Medan jag rullar upp mot Skurugata, lyssnar jag på Coltings podd. Han pratar om mål. För en äldre kropp. Och det är en intressant frågeställning. Träna för hälsa? Träna för tävling? Precis som det ger energi att träffa vänner, ger det energi att träna. Och ju äldre man blir...desto viktigare.  Så jag tackar mig själv att jag kom iväg idag. Det hänger inte bara på vädret och tiden - även motivation är viktig. Och har man då ett mål - så är det lättare. Och jag har ett nytt mål på g. Hoppas jag! Mer om det en annan gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar