onsdag 19 juni 2019

Avkoppling


Det är startskottet för sommaren. Midsommar. En långhelg – och en försmak på semestern.

Och eftersom semester gärna ska vara avkoppling och jag själv upplever just avkoppling som allra bäst i fjällen, är det dit vi är på väg. Så via en kvällstävling i friidrott – varför inte, liksom - åker vi alltså norrut. Mot Idre och den där avkopplingen. För träning är avkoppling för mig.

Vi ska till fjällen för att träna, ”bara vara”, åka till Grövelsjön, äta våfflor… Listan kan både göras lång och kort. Ja, egentligen ska man nog inte ens ha någon lista.

Det handlar om koppla av och kanske koppla bort. Logga ut. Hämta kraft för ytterligare någon jobbvecka, efter den här långhelgen. För att sedan – ta semester. Fira semester. Eller…jobba på semestern? För i ärlighetens namn börjar jag med en jobbresa. Men sen…

Kanske är det nu, på väg mot sommarens första avkoppling, som är den bästa tiden. Nu, då allt annat ligger framför mig. Det lite ovissa och det planerade. Det som tillsammans ska göra sommar och semester till en härlig mix med resultatet att återkomma i höst – mer laddad än någonsin.

Men vädret? Idre brukar inte stoltsera med något toppenväder på midsommar. Och detta är jag av erfarenhet medveten om. Så jag koncentrerar mig på avkoppling. Det kan göras – eller fås, trots regn.

Det är nog så vi ska tänka. En avkopplande ledighet, oavsett. Och som sagt, men tål att upprepas, träning i en för mig ”lagom” nivå – är avkoppling! Så kanske vi ses på rullskidorna, i löparspåret, på gymmet eller vid stakmaskinen?

Eller i hängmattan.

Trevlig midsommar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar