tisdag 13 augusti 2019

Trailrunning

Sitter på ett lokalt café. En sista fika innan avfärd. 



Efter det pass som var tänkt att bli ett trailpass. Men på grund av nattens regn blir jag tveksam. Hala rötter och stenar med mina Hooka grusvägsskor är ingen bra kombination. Så jag ändrar mig. Springer istället från hotellet och den väg vi kom från häromdagen. Vid Spielberghaus, där vi åt lunch, svänger jag av mot Mittenstationen.



En stund senare - och ytterligare kanske 100 höjdmeter, stannar jag och tittar ut över dalen. Mitt emot ser jag Schattbergliften och där nere ligger Saalbach. Längre bort Hinterglemm och därefter Langau och sen vidare in i dalen.



Jag funderar på när jag kommer hit igen? Denna fantastiska plats. Nu har jag dessutom fått med mig flera tips på löprundor. Det är ett mecka för löpare - ja, och vandrare, såklart.
Jag springer vidare. ”Hej, vänligen korta steg”, jag hör inom mig Anne tipsa om tekniken. Vilken vecka det har varit. Och som pricken över i:t, ett långpass sista dagen. För jag fortsätter förbi Mittenstationen och tar mig upp till toppen. Därefter springer jag en bit på den Höhenweg som jag egentligen tänkt, innan jag vänder - och springer hela vägen ner till Saalbach. Det blir sammanlagt nästan exakt 15 km. Vet inte när detta hände senast? Vilken känsla. Jag tänker att det kan vara bra att ha i benen. Det närmar sig ju en helg då det kan komma väl till pass. Men först, hemresa från Saalbach.



Wir sehen uns wieder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar