onsdag 7 augusti 2019

Tema gemenskap

Professionell vandrare? Deltidsvandrare? Hur eller hur. Nu är det vandring igen. Och vad är det som gör att jag återkommer till detta? För att få svar utmanar jag mig själv. En anledning, ett tema, varje dag. Så, direkt från Saalbach, här kommer det första temat: Gemenskapen. Det räcker kanske med några bilder för att få känslan. Att vi gör det gemensamt, att jag är en del av denna upplevelse.













Ja, du ser. Idag en drygt fem timmar lång tur, inklusive stopp. Effektiv gångtid är drygt tre timmar. Och upplevelsen total. Vackra vyer över den dal och de berg där jag var senast för fem år sen. Mycket har hänt. Här har byggts. Men så satsar man stort. Målet är Alpina-VM 2025. Man sökte till 2023, men nej. Och nu hoppas man alltså på 2025. Vi får se. Under tiden vandrar vi på. Gemensamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar