måndag 5 augusti 2019

Malmö-Landvetter via Eksjö

Jag har inte vågat boka någon hemresa från Malmö. Ja, efter Polen. Man vet aldrig med färja och annat som kan försena tidtabellen. Men det går som på räls och vi når Malmö redan några minuter före utsatt tid. Men tyvärr, tåget till Nässjö är fullbokat. Så jag blir kvar i Malmö.



Detta ger mig anledning att använda den bild på statyn av Karl X Gustav, som jag tar precis innan avfärd till Polen. Den får ses som en symbol för den extra natt jag får tillbringa i den skånska ”huvudstaden”.



Det finns dock en plats kvar på 7.43-tåget, nästa dag. Jag slår till. När jag strax efter halv åtta, följande morgon, tar plats på tåget har jag också fått ett bonuspass, skulle man kunna säga, alltså ett tidigt löppass i Slottsparken och, som sig bör, en rejäl hotellfrukost. Bäst att ladda, jag har en låång resdag framför mig. 



Det är buss hit och dit. Från Nässjö och hem och senare till Landvetter.  



Det är snart dags för ännu en resa. Och under natten kommer jag antagligen drömma om bergen igen. Alperna.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar