söndag 23 juni 2019

Hälsosamt och stärkande

Jag svänger av mot nordliften. Det är sista träningspasset för denna gång. Fortsätter på delvis torr grusväg, stig och våta mossmarker. Det är en av favoritspåren, även vintertid. Och nu insuper jag den sista fjälluften. Vyerna. Backarna.



Passerar snart Städjan, igen. Ett fjäll, synbart både här och där.



Fotar där det ligger så vackert. Vänder sedan ryggen till och fortsätter i riktning mot Dalarnas längsta och sedan campingen för att där ta mig ner till Västbyn. Det återstår frukost - och städning.
Och nu sitter jag i bilen. Via Sälen åker vi mot Småland. Och en ganska intensiv vecka. Det är jobb, träningsträff, middag med några kollegor, möte med Smålands Skidförbund och - en resa som hägrar.
Tur då att jag fått vila upp mig några dagar. För det är ju som i sången, både hälsosamt och stärkande i fjällen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar