onsdag 19 maj 2010

Skidtjejerna

Det är evigheter sen jag gick på skidgymnasiet. Men i kväll är jag tillbaka. I tanken.

Det är några hektiska år i slutet av tonåren. Det är 80-tal, axelvaddar, distanspass och en vilodag i veckan. Att jag i tankens värld rest bakåt i tiden beror på att jag träffat skidtjejerna. Vi är 6 stycken av två väldigt fina årgångar som träffas regelbundet (ok, min närvaro kan vara bättre...).

I kväll är vi hos Gith. Vi äter gott och skrattar mycket. Bara tanken på en cykel och Lindex får mig att bubbla inombords....

Lämnar Ulricehamn vid 22-tiden. 25 år har gått och massor har hänt.

Eftersom detta är en träningsblogg sammanfattar jag vad som hänt träningsmässigt sen skidgymnasietiden: hårdare tempo och färre pass. Alltså från distanspass varje dag utom vilodagen till intervaller och 3 vilodagar. Tro det eller ej, men frågan är om jag inte är bättre i dag än jag var då (fast det kanske säger mer om hur bra jag inte var på den tiden...).

Tack och gonatt mina skidtjejer!


1 kommentar:

  1. Hmmm funderar på vad som hänt med min träning sen skidgymnasietiden o kan nog sammanfatta med färre pass........ funkar inte lika bra:-) Tack o gonatt själv!!! /Ann

    SvaraRadera