lördag 8 maj 2010

Tidsbrist

Tidsbrist? Vet ju att det handlar om planering och prioritering. Ändå är jag där. Tidsbrist.

Eller...se det jag hinner. Det blir ett långpass (24 km tidigt lördag morgon) - bättre än inget, trots att intentionen är att få till en tremilare. Representerar jobbet på en mässa under förmiddagen - orienteringstävlingen jag missar var ju trots allt både kall och våt.
I morgon åker jag väster ut - och får inte möjlighet att se friidrottstävlingen i Oskarshamn.

Är varken planeringen eller prioriteringen på ens sida får man helt enkelt se det man får - inte det man missar.

Ok, har ändå sprungit ett flertal dryga tvåmilare och antalet avverkade maraton är ju fem. Visst klarar jag det ändå. (?)

Nästa vecka, med start i morgon, är helt fulltecknad. Det är slott, livets vatten, rutiga tyger och kanske något sjöodjur.

Om jag nu ska följa exemplet att fokusera på det som hinns med så kommer jag att göra allt för att några tidiga träningspass lyckas klämmas in. Att jag missar långpass även då tänker jag inte ens på längre.

PS Hoppas en dator finns tillgänglig - den tiden finns alltid (det är skillnad på 3 timmar löpning och 10 minuter framför datorn).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar