fredag 7 maj 2010

Skillnad som gör skillnad

Lyssnar på Michael Södermalm i dag. Snacka om att inspirera! Under nästan två timmar levererar han max. "Hjärnväg till framgång" heter föreläsningen.

Sammanfattar väldigt kortfattat. Kanske inget nytt för somliga, men en bra påminnelse.

Höja livskvaliteten:
1. Kroppen. Rörelse, sömn, kost, återhämtning, dryck, andning.
2. Knoppen. Inre tankar och bilder, inre dialog (tankar och tänk tenderar att bli verklighet).
3. Fokus. Fokusera på det du kan påverka, det som bygger upp dig (inte det du ej kan påverka och som ej bygger upp dig).

Föreläsningens stora fråga är: Vad är skillnaden som gör skillnaden? Vill du veta....?!

Veta vem jag är, vad jag vill (vad jag egentligen vill) och varför jag vill det. Förstå motivet bakom. Det frigör hjärnkraft och energi att nå dit man vill. Som Mikael sa:

"När motivet är som starkast och förankrat i ditt undermedvetna så har du tid, råd och energi till att göra precis det du vill."

Till sist:

"Spend time with people who makes you grow."

En givande dag. Dessutom är han maratonlöpare med Stockholm marathon som ett mål i juni. Jag visste att vi hade något gemensamt.

1 kommentar:

  1. Hej Cilla!
    Jag förstår att Michaels föreläsning var intressant. Jag hittade till hans hemsida för ett tag sedan - riktigt bra. www.starkare.nu
    Ha det bra i Skottland ...
    /Mårten

    SvaraRadera