onsdag 24 oktober 2012

Rullskidträning

Under ledning av tränare Persson ger sig de från helgen skidtränade ungdomarna ut på femman. Ett varvs uppvärmning följt av intervall i sista backen.

Medan det är skate som gäller för de yngre gnatar jag på med min klassiska teknik - för inte är Vasaloppet något skatelopp :-)

Hänger med på några intervaller. Böjer armarna, lyfter ena hälen och tar i med magen. Hmm. Det är inte lätt - men jag gör ett rejält försök att komma i från 80- talsstakningen :-)

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Roligt att Eksjö besöker Nässjö. Om Ni saknade löv med långa skaft efter första backen upp soppade jag bort dem igår.
    Arbetet med konstsnöbanan fortsätter. Igår deltog jag med att sätta upp kanter så fyllningen upp mot den bron skall ligga kvar. Slutbesiktning skall vara den 20.11. Därefter kan -5 grader komma.
    Kenneth i Nässjö

    SvaraRadera
  2. Toppen, Kenneth! Nu väntar vi bara på snö :-)

    SvaraRadera