fredag 4 januari 2013

Burusjön med våffelstopp

En grön gräsmatta utanför köksfönstret, under en julledighet, skulle närmast vara deprimerande. Just därför är jag väldigt tacksam för att jag haft möjlighet att tillbringa tiden uppe i fjällen.

Sista skiddagen stavas l-ä-n-g-d för min del. Målet är fyra mil och planen är, innan jag känner till spårstatusen, att åka Milen, Fjället runt och Burusjön med våffelstopp. Men nattens blåst och de icke uppkörda spåren resulterar i en snabb förändring av planen. Kör Miljöspåret och Platten 2, runt, runt, runt. Det blir sedan ett varv på Burusjön - med våffelstopp. Då har jag åkt nästan tre mil och våfflan smakar förträffligt :-)

Får tacka mannen som förstärkt vallalådan med några Tokoburkar, den gula fäster super. Och ett bra fäste är nog inte alla som upplever denna dag.

Innan jag är tillbaka i stugan har jag fått ihop fyra mil och avnjutit en superb våffla.

Dags att fylla på med mer energi :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar