lördag 17 augusti 2013

Cykelvasan nästa?

Jag är hos cykeluthyraren redan före åtta. Han är dock tidigt på plats och snart rullar jag i väg på en likadan cykel som i går. 

Dagens färd går norrut. Längs med kusten, på cykelvänlig väg, i riktning mot Cervat-Porat. Därifrån vidare mot Vabriga och sedan nära på klättring upp mot Tar. Här har jag tänkt åka landsväg mot Labinci men kommer i stället in på en riktig mountinbikeväg. En helt annan teknik krävs, må hända lik den som många i dag åker mellan Sälen och Mora? Cykelvasan kanske är något för mig ändå? 

Efter nästan tre mil är jag i Visnjan - igen. Avnjuter en dubbel espresso och croisant, precis som i går. 

Det är lördag förmiddag och det lilla fiket är nästan fullsatt. Turister, lokalbefolkning och cyklister samlade på en plats. Det är sol och värme men här i skuggan, under parasoller och de stora träden, kan man samla kraft innan det bär hemåt. 

Sista etappen är i och för sig lättrullad. Visnjan är turens högsta punkt, 230 m ö h. När jag efter en sammanlagd distans nära en halvvasa parkerar utanför cykeluthyrningen, är jag nere på havsnivå igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar