torsdag 28 januari 2016

La Diagonela 2016

Det blir en fantastisk födelsedag. Att fylla 50 år och få göra det man verkligen brinner för, det som ger inspiration och energi - är toppen, helt enkelt. Att veckan före den stora dagen få fila på tekniken, njuta av alplandskapet och umgås med nya trevliga bekantskaper - det är livskvalitet det.


Loppet, La Diagonela är egentligen 65 km. På grund av snötillgången blir årets bana 55 km. Och det räcker. Trots banprofilens positiva intryck är det faktiskt kuperat, ja, och lite motvind på det efter vändningen, gör att det är en rejäl arbetsdag :-) Efter sista backen från dalen ändå upp till målet vid kyrkan i Zuoz - är jag, som sig bör, helt slut.


De 55 kilometrarna tar mig 3,36. Det är 14 elitdamer som startar före hela fältet av elitmän och oss motionärer. Jag nöjd med min 16:e plats av ca 50 damer. Som förstaårsåkare i klassen D 50 är jag först i mål.
En summering av själva tävlingen hamnar klart på plussidan. Dessutom känner jag mig väldigt mycket stakstarkare än tidigare år vilket jag tycker visar att min träning inför Toppformen varit lyckad :-)


Men, själva tävlingen är bara en del av resan. Som motionär kan man unna sig att njuta av livet både dagarna före och efter tävlingen. Och det gjorde vi, både jag själv och min reskompis Anette.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar