lördag 2 januari 2016

2016

Vi lämnar Idre Fjäll och 2015 bakom oss. Ett år med många tragiska händelser i världen. 

Jag tänkte på detta då jag under veckan skidade runt på den 3.4 km långa banan. Varv efter varv. Backe upp och backe ner. Tänkte på hur allt det hemska som händer påverkar oss. Och insåg innebörden av nyår. Att livet är uppdelat i en viss tid innan man "börjar om" igen vid en given tidpunkt. Vi gör ett avslut - och börjar på något nytt. 

Det känns lättare att lägga "gamla" händelser till handlingarna och blicka framåt. Det ger mer motivation. Och tänker fler så kanske vi kan arbeta mot något bättre. 

Men man kanske ska börja med dig och mig. Var och en. Vad gör du för att må bra? För den som mår bra, presterar bra. Det gäller alla gånger långt längre än bara inom idrottsvärlden.

Så gör något bra för dig själv. Må väl och prestera därefter. Kanske kan det ge vår värld hopp om en ljusare framtid?

Vilket, för egen del, innebär att jag fortsätter skida på. Det mår jag bra av.

Låt 2016 bli magiskt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar