fredag 3 januari 2014

Snön finns i Idre

Jag är uppe före pistmaskinen i dag eller om möjligen pistmaskinen var före snöfallet? I vilket fall blev det bara ett varv på Platten1 innan frukost med övriga i stugan. När jag någon timme senare är ute igen är det inte frågan om att spåra. Det är perfekt uppkört och skidåkarna bokstavligen vallfärdar runt de olika spåralternativen. Kanske tackar vi i tysthet den snögud som måste ha svarat på vår önskan om snö? 

Jag får ihop fyra mil innan jag vänder hem - för att ganska direkt ge mig ut igen. Det är Olof som vill ut på Miljöspåret, vilket innebär att jag bättrar på dagens statistik till fem mil. 

Sen är det tack och hej för denna vecka. En vecka full av snö. I morgon väntar Mora och andra träffen på Skidcoachutbildningen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar