tisdag 26 augusti 2014

Kullahalvön

Det är roligt med nya vägar. Inte alltid följa gamla spår. Att se något nytt berikar. 

Kullahalvön har jag inte stiftat bekantskap med än, förutom den plats söder om Mjöhult, där vi slagit läger för helgen :-) 

Jag åker upp till Mjöhult och förbi musteriet, passerar skylten mot Rögle och förundras över att ett hockeylag härifrån kan vara så bra, fortsätter i riktning mot Helsingborg men tar snart av upp mitt Ingesgärde - där jag sedan vänder tillbaka mot Mjöhult.

Det blir drygt en timmes stakning ute på den skånska slätten. Aningen vind, bra asfalt och knappt några bilar denna tidiga morgon. Inget hav och inga backar. Med mer tid kunde jag tagit mig bort till havsutsikten. Men det sparar jag till en annan gång.

Nu är det ungdomarnas friidrott som gäller igen. På programmet idag står bland annat stav. Dags att byta fokus :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar